Friday, March 21, 2008

你好吗? 我很好.

你好吗? 我很好.
公式化的问候, 公式化的回应.
不要以为我很好, 不要羡慕我,
不要被我的外表所骗;
有多少心酸, 你不懂,
有多少创伤, 你不知晓,
有多少苦楚, 你不明了,
泪水, 往肚里吞,
伤痛, 咬牙忍受,
苦愁, 独醉沉沦,
你看见的我, 不是完全的我,
你看不见我的血, 我的泪, 我的伤, 我的愁,
光鲜的扮装, 开朗的伪装, 自信的武装,
只是空虚的外壳,
程献给所有的人, 如大家所愿...

2 comments:

Anonymous said...

sucks. this is what people expect to hear, right? if you tell them you are not fine, then you'll be shot with a lot of questions; and poured with CONCERNS. sometimes we need people to leave us alone ..so, formality doesn't mean harm.

calleigh-小咪 said...

thanks, pal.