Saturday, March 22, 2008

老来的叛逆?

最近做了一件很大胆的事.
各方面的压力逼得我喘不过气来, 所以选择了逃避, 选择了违抗.
敢敢收拾了包裹买了张票就走人. 这样的离开, 管他会有什么后果!
去他的责任!
没有black and white的职务我不接;
去他的忠告!
即使是受敬的经验丰富的长者所给.
I have had enough! Why can't I say NO?
明明是可以选择的, 为什么不给我选择的余地? 为什么大家都当我是固执不成熟的小孩? 只不过不要做不想做的事罢了, 难道有错吗?
讨厌! 讨厌! 讨厌! 所以不顾一切走人. 反正, 没有official的通告我不需要负上什么责任.
人走了不知去向, 手机也关了, 想必气爆了很多人.
这样的做法, 当然很不负责任也不可认同, 但, 如果没有逃跑, 我一定会疯掉, 因为, 他们不知道我刚经历了什么. 我需要的是空间和冷静, 不走的话我真的怕我会受不了. 我真的需要...
如今, 回来了, 要面对的, 是大家责备的心理. 而这些大家, 是生活中举足轻重的人物, 在他们眼中我永远都没长大的一些长者.
被训斥是难免的了. 该面对的逃不了. 死就死吧!

7 comments:

Anonymous said...

拜托!你才几岁? 年轻又漂亮, 不要说这种话啦

Amanda said...

tat's a right thing to do!! I support u...
haha.. coz i did some similar things too..
to hell with those ppl who doesn't understand us..
Cheers!!

calleigh-小咪 said...

Amanda,
wahlao... never expect you know my blog leh .. .hehe .. .thanks for your understanding, finally i found someone who could understand me, & thanks for visiting.

calleigh-小咪 said...

阿珑啊, 知道你在安慰我但不要说谎不眨眼

Amanda said...

hehe... u sent me an email 'announcing' ur blog mah.. so i mah come see see loh.. hihi..
i have mine too if u wanna have a read.. amanda82lhy.blogspot.com

calleigh-小咪 said...

hoho... sorry, FORGET is my middle name. now i remember sending out a list to people about my blog.

Amanda said...

no problem one.. haha.. FORGIVE is my middle name, so i forgive u.. haha!!